maandag 18 april 2016

Nog 5 dagen voor vertrek

We hebben de afgelopen weken lustig afgeteld door middel van leuke plaatjes die over op het www te vinden zijn. Ook weer wat actiever deelgenomen aan het Florida Forum en reisverslagen gelezen van de geluksvogels die er nu zijn..





Inmiddels zijn de koffers weer van zolder, zijn nieuwe sandalen aangeschaft, Amerika stekkers en Disney bekerkoordjes weet uit de kast geplukt, is ook de Sunpass transponder weer opgeladen, TomTom ge-update, de Coleman koeltas die bij de Walmart werd gekocht in 2012 klaargezet (ideaal voor een dagje uit) en zijn zelfs de zuurtjes voor in het vliegtuig aangeschaft. Ook zijn we tot de conclusie gekomen dat we waarschijnlijk met nog minder spullen in de koffers heen vertrekken dan andere jaren.
Simpelweg omdat Sterre uit al haar zomerkleding gegroeid is.. Bij het passen bleken dat toch vooral zaken te zijn die ze eerder in Florida kocht.. lees daterend van 2012 tot en met 2014. En zijn alleen de weinige items die ze afgelopen zomer kocht nog geschikt. Verklaart ook meteen het behoorlijke saldo oo haar kleedgeld rekening.. Die kan los gaan...

Voor mij zit t net wat anders.. Was ik vorig jaar flink afgevallen en had ik veel nieuws gekocht, kan ik daar nu alleen maar verlangend naar kijken en ligt de kleding in de kast op de stapel misschien van de zomer. Gelukkig heb ik nog wel wat korte broeken die ik pas en heb ik inmiddels al wat nieuwe shirtjes aangeschaft. De eerste dagen kan ik wel vooruit. Sterre daarentegen heeft geen korte of lange zomer geschikte broeken meer, dus daar moeten we deze week nog voor op pad. Al is het maar om 1 korte broek of jurkje te scoren.

Voor mij wordt dit, voorover ik nu kan overzien een rustige week. Al zijn wassen en strijken niet mijn favoriete bezigheden. Het wordt mooi weer en daar hoop ik toch nog even van te genieten. De kou van afgelopen dagen vond ik niet aangenaam, ik verlang nu toch echt wel naar wat verwarmende zonnestralen.. Volgende week lopen we waarschijnlijk te puffen dat het wel erg warm is.. De vooruitzichten zijn meer dan goed te noemen,

Sterre heeft nog een redelijk drukke week voor de boeg. 4 schooldagen met 3 toetsen en een p.o..
En op donderdag krijgt ze terugkoppeling op haar eerste sollicitatiegesprek, wat ze gisteren had.
Het lijkt haar super leuk om bij een nog te openen lunchroom hier in het dorp te gaan beginnen..
Het gesprek ging goed en alle voortekenen zijn aanwezig, maar toch nog maar even vingers crossed tot dat ze het telefoontje krijgt. You never know..

Vrijdag is ze vrij en gaan we de koffers pakken, al denk ik dat alles makkelijk in 1 koffer past. En dat we voor de heenreis zelfs een van de handbagage koffers in een lege grote koffer kunnen stoppen, zodat we met weinig bagage aan boord zullen zitten, wat wel zo fijn is.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten