zondag 24 april 2016

Dag van vertrek, eindelijk.

Lang gewacht en dan, uiteraard, toch gekomen.
We hadden de wekker gezet, want stel je voor.. Maar natuurlijk waren we voor de wekker ging al uit bed. Behalve de toilettassen hoefden we niks meer in te pakken.. Het was een kwestie van douchen, aankleden, ontbijten en gaan.
De taxi was zoals altijd keurig op tijd en ook de rit van Gilze naar Schiphol verliep voorspoedig.
Maar daar begin het drama wat douane heet.. Man man wat een ellende, wij hadden 3 uur voor onze vlucht, maar er stonden legio mensen in de rij voor vluchten van half elf en elf uur en alles daartussen. Om elf uur moesten we nog door de douane en er stonden zoveel mensen om ons heen wiens vlucht voor elf uur vertrok.. We hebben best wat reizigers voor laten gaan..
Maar ook wij waren pas 2 uur een een kwartier na aankomst bij onze gate, die gelukkig redelijk vooraan was; G04. En ook onze vlucht was nu delayed omdat er nog altijd mensen voor de douane stonden terwijl wij al aan boord waren.

Online inchecken was gisteren niet gelukt, maar het was me, kennelijk wel gelukt om andere stoelen te selecteren. 2 met heel veel beenruimte, bij de nooduitgang, wat een verademing..
We vlogen ook met een ander toestel dan gepland.. Een Airbus A330-300 in plaats van een Boeing.

Wat me onmiddellijk op viel aan boord, was de leeftijd van de stewardessen. Zag ik de laatste de leeftijd wel stilletjes aan opschuiven, hadden we hier bij Air Canada toch echt te maken met senior ladies. Ik heb het uiteraard niet nagevraagd, maar golden girls waren er zeker bij 55+, maar misschien wel 60+. Met een van deze golden ladies tijdens het opstijgen tegen over ons in een stoeltje, werden we aardig onderhouden.. totdat we in de lucht waren..  En ik moet zeggen de service was meer dan goed en het eten vergezeld van een drankje naar keuze, misschien nog wel beter.

De overstap op Toronto en de vlucht met Air Canada Rouge naar Orlando waren ook prima!
De overstap was naast de formaliteiten, 1 toilet bezoek en een drankje lang! Met daarin een speciale rol voor de Deense man die in de buurt van Sarasota woont en waarmee ik een heel erg leuk gesprekje voerde, nadat hij ons had uitgelegd hoe het op de luchthaven van Toronto werkte.
De bagage hoef je niet op te halen en opnieuw in te checken, maar nadat je uit het vliegtuig bent gekomen en voor de volgende vlucht ben ingecheckt moet je in een ruimte wachten totdat je op een bord je intitialen ziet, die aangeven dat je bagage is gepasseerd. In mijn geval best lastig, aangezien ze hier de "van" aan je achternaam koppelen en mijn intitialen als "Van, Mon" worden weergegeven. Plots heten er best veel mensen van. "Wag, Ste" de initialen van Sterre, waren iets herkenbaarder. Pas dan mag je naar de paspoortcontrole. Gelukkig ging het allemaal soepel. Zeker vergeleken met Schiphol.

In de vertrekhal kon ik onze vlucht naar Orlando niet op het bord terugvinden, hij stond er wel, maar ik was op zoek naar een vlucht aan de hand van de boardingtijd, die ook op het ticket stond en niet de vertrektijd. Maar gelukkig was daar de Vlaamse Gijs die bij de information services in Toronto werkt en zo kwam alles goed.. Heel veel prikkels en tijdsdruk, leveren mij toch echt wel stress op..

De vlucht met Air Canada Rouge was simpel maar prima. De stewardessen hier leken de kleindochters te zijn van de stewardessen op de eerdere vlucht, echt heel grappig, maar ook deze dametjes bleken meer dan capabel en reuze vriendelijk te zijn.

Ook op MCO, Orlando International AirPort verliep alles soepel. Raakte aan de praat met een Man uit Florida en later een Canadees en je merkt dat zij toch wel erg onder de indruk zijn van de aanslagen in Europa. Ook al moest ik aan de eerste wel nog even uitleggen, waar Nederland ten opzichte van België, Frankrijk en ook Denemarken?? ligt.

Ik had me voorgenomen om het afhalen van de auto heel relaxed te doen, dit omdat ik eerder al eens problemen had met de auto, die zwaar beschadigd en vies bleek te zijn, maar dat zagen we pas de volgende ochtend. Je bent moe, wil naar je hotel en dan schiet echt goed kijken er nog wel eens bij in.
Maar deze keer zou me dat niet gebeuren.
We werden goed geholpen bij Dollar/Thrifty en nadat de baliemedewerker zich er van verzekerd had dat een "kleine" SUV voor ons toch voldoende was, kreeg ik het advies, dat als er niks naar mijn zin bijstond we gewoon moesten wachten, er zouden steeds wagens worden binnengereden.

Maar in tegenstelling tot eerdere ervaringen en mijn verwachting (zaterdagavond en er waren nog al wat vluchten binnen gekomen) was nou net het rijtje midsize SUV's goed vertegenwoordigd. Daar ging de gratis upgrade waar ik op hoopte, want we hebben eerder wel leuke auto's gereden. Ik de k dan aan de GMC en een full option Ford Edge.
Maar eerlijk is eerlijk er stond veel. Een Jeep, een Chrysler en nog meer, maar ook 2 fraaie Hyundai Santa Fe's. Laten we realistisch blijven dat is toch heel wat groter dan mijn eigen Renault Modus thuis. De keuze viel op een roest bruine Santa Fé, AWD (all Wheel Drive) met 8200 Miles op de teller.

Okay, de stoelen zijn niet elektrisch verstelbaar, maar man wat rijdt de deze auto meer dan goed!
 Morgen maar eens uitvogelen wat er allemaal op en aan zit. Mijn TomTom was snel weer geïnstalleerd de koffers achterin de auto gezet en off we were!
Wat gaat dat toch makkelijk, uitkiezen en wegrijden..




Inmiddels was het donker in Florida en zo vermoeid als ik was, hebben we rustig aan gedaan.
Tom, bracht ons zonder problemen naar Kissimmee, al zijn de wegen tov mijn kaart wel weer veranderd... Maar het lukte. Ons motel, het Ramada Gateway Inn, was met een half uurtje bereikt en ook het inchecken verliep spoedig. We werden niet teleurgesteld; precies wat we nodig hebben: een kamer,  2 riante bedden, een koelkastje, en tv en koffiezetapparaatje, een douche en toilet.
En bovenal schoon.. en dat voor €34 per nacht, met zijn 2, wel te verstaan... Mij hoor je niet klagen.

We hebben de koffers uitgepakt en nadat we een douche hebben genomen zijn we er snel ingedoken.. Helaas werkt de WiFi hier slecht, zeg maar niet, maar dat had ik al gelezen, dus opladen doe ik morgen!! Nu de oogjes dicht en slapen!



3 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat jullie er weer zijn, en de reis is zo te lezen ook meegevallen! We lezen lekker mee. Heel veel plezier daar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie er zijn. Nu lekker genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat jullie er zijn! En een goede reis achter de rug. Fijn. En een leuk hotel, ben daar ook geweest. Over alles tevreden behalve over de wifi hihi. Bij de receptie is de ontvangst wel goed overigens. Geniet er lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen